janice-va.reismee.nl

Eerste weken in Alexandria

Hallo allemaal,

Dit wordt mijn tweede poging om een blog te schrijven. Vanochtend heb ik een mega lang verhaal geschreven, maar tijdens het opslaan was het weg.. Dus daar gaan we nogmaals.

Ondertussen ben ik al twee weken bij het gezin en het bevalt mij erg goed hier!
De eerste week bleef de moeder thuis om mij rond te leiden en alles uit te leggen. Het was fijn om alles rustig aan te doen en alles uitgebreid te kunnen vragen. Al voelde het voor mij niet als werken. Ik hoefde amper iets te doen. Ze accepteerden alleen hulp van hun moeder (wat ook niet heel raar is). Achteraf was het een zeer chaotische week. Voor de meiden was het hun laatste schoolweek. Dat hield in op maandag en dinsdag optredens en de andere dagen een soort feestdagen voor de meiden. De oudste vierden dat weekend ook nog zijn verjaardag voor vrienden en familie en vrijdags op school. Vanwege de allergieën van de kinderen (zuivel en eieren) moest de moeder ook nog alles zelf bakken. De vader was ook nog op een korte trip naar een andere staat. Hij reist veel voor zijn werk, maar nu is het extra veel. Vanwege verschuivingen van afspraken heeft hij drie weken achter elkaar een andere trip, waardoor hij soms maar twee dagen thuis is. Gelukkig is hij nu op zijn laatste lange trip en dan voor een maand even geen reizen.

Afgelopen week was mijn eerste ‘echte’ werkweek. Al was het wel een korte week voor mij. Op maandag was het hier Memorial Day, waardoor de moeder nog een dag extra thuis was. Dinsdag was mijn echte eerste dag alleen met de meiden. Op woensdag moest ik naar het Social Security Office om een kaart aan te vragen. Ik was daar iets voor negen uur en moest een halfuur buiten in de rij wachten om naar binnen te mogen. Eenmaal binnen kwam het besef dat ik weer achteraan mocht sluiten in een nóg langere rij. Binnen was het nogmaals een uur wachten om mij te melden bij de balie om vervolgens een nummer te krijgen en weer te mogen wachten. Om 12 uur was ik eindelijk thuis. Gelukkig was oma in huis om op de kinderen te passen. Blijkbaar is het normaal om zo lang te wachten daar.. De andere twee dagen was ik wel weer alleen met de meiden thuis.

Over het algemeen ziet mijn werkweek er als volgt uit:
- 7.30 uur wordt de oudste naar de schoolbus gebracht en begint mijn werkdag.
De meiden hebben al zomervakantie en blijven de hele dag bij mij. We zijn al een paar keer naar een speeltuin geweest, maar kunnen ook naar de bibliotheek toe. Over twee weken heeft de oudste ook zomervakantie en kunnen we ’s ochtends eventueel ook naar het zwembad toe.
- 12.00 uur is het lunchtijd!
Lunch bestaat vooral uit restjes van de vorige dag opwarmen.
- tussen 12.30 en 13.00 uur gaat de jongste naar bed voor een dutje
Dan is er nog een meid over en doe ik dingen met haar. Meestal is ze dan ook toe aan een rustigere activiteit zoals kleuren, play dooh of samen een boek lezen.
- Om 15u is het de jongste wakker maken en klaarmaken om de oudste van de schoolbus op te halen.
Dit is nogal een karwei om voor elkaar te krijgen.. De meiden hebben hun eigen tempo en doen alles op hun eigen manier.
- tussen 16.30 en 17.00 uur komen de ouders thuis en ben ik klaar met werken.

In mijn vrije tijd ben ik vrij om van alles te doen. Gelukkig heb ik drie leuke au pairs ontmoet hier. Twee uit Duitsland en één uit Nederland. Ik heb al een paar keer met hen afgesproken om iets te ondernemen. Zo zijn we een keer pizza gaan eten in een park, gaan kletsen in een park en een ijsje gaan eten in National Harbor (Maryland). Gisteren zijn we naar Washington D.C. gegaan en hebben daar een fiets gehuurd. We hebben de verschillende monumenten bezocht, al was het eigenlijk te heet om te fietsen. De afgelopen weken is het alleen maar rond de 30 graden Celsius geweest. Na ons fietstochtje ben ik nog met twee meiden naar Target gegaan en daar rond gekeken. Nadat we de ander thuis hadden afgezet, zijn we nog gaan eten bij een leuk restaurantje. Ik zal de goede foto’s straks nog even uploaden.

Mijn volgende blog zal gaan over de verschillen die mij opvallen. Mochten jullie nog ideeën hebben, dan hoor ik dat graag (:

Liefs,

Janice

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active